no1 PhotobucketPhotobucket no1

Thursday, July 10, 2008

Kekejaman Yahudi

kanak-kanak yang tidak berdosa menjadi sasaran


BUDAK perempuan Palestin, Mariya Aman, 7, yang keseluruhan badannya lumpuh selepas Israel membedil rumahnya di Semenanjung Gaza pada 2006, bergurau dengan adiknya, Moman di unit pemulihan anggota di sebuah hospital Baitulmaqdis, semalam.

Beliau turut kehilangan ibu, abang dan nenek dalam serangan kejam itu.

Mariya yang bergantung penuh kepada alat bantuan pernafasan, semalam berjaya mendapatkan perintah Mahkamah Agung Israel bagi menangguh keputusan kerajaan Zionis itu menghantarnya ke sebuah hospital Ramallah yang tidak mempunyai peralatan mencukupi merawatnya. - AFP

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Wednesday/Dunia/20080709084537/Article/indexworld_html


Tentera Israel semakin kejam dari hari ke hari...kanak-kanak tidak berdosa dijadikan sasaran,
apakah mereka tidak tahu berfikir?,,,memang tak tau pun,

Hati Ana tersentuh apabila membaca artikel yang dipetik dari berita harian bertarikh 10 Julai 08, begitu kejam dan zalimnya mereka. Demi menghancurkan umat Islam, tentera Israel sanggup mencederakan kanak-kanak. Serangan tahun 2006 itu mengakibatkan ibu, abang serta nenek Mariya Aman yang baru berusia 7 tahun meninggal dunia.

Bayangkanlah penderitaan yang dihadapi oleh beliau dan adiknya, Moman yang kehilangan seluruh ahli keluarga. Kalau kita di tempat mereka, adakah kita mampu hadapi penderitaan seperti itu? Adakah kita setabah mereka?...fikir-fikirkanlah,,Apa patut kita lakukan?Cukupkah hanya sekadar membaca berita??

Ana mengharapkan komen serta pandangan daripada kalian yang membaca artikel ini.



0 comments: